התפקודים הניהוליים, אחראים על המיומנויות הנדרשות לנו לניהול עצמי מיטבי
וניתן לאמן ולפתח אותם.
בתוכנית להכשרת מורים כמאמני תפקודים ניהוליים
המורים מקבלים אסטרטגיות לחיזוק התפקודים הניהוליים אצל ילדים ונוער לפי מודל "מוח איתן": אימון תפקודים ניהוליים
תפקודים ניהוליים הם קובץ מיומנויות קוגניטיביות גבוהות אשר מאפשרות השגת יעדים, בכל תחומי החיים, וכוללים את הכישורים הבאים:
- תכנון מטרות
- ניהול רוטינות
- וויסות רגשית והתנהגותית
- הפעלה והתמדה ללא הסחה
- חשיבה גמישה ופתרון בעיות
- מודעות ובקרה עצמית
ידוע שתפקודים ניהוליים נמצאים בתהליך צמיחה מלידתו של האדם ועד לגיל 30.
לכן, הקניית כלים לפיתוח כישורים מוחיים אלה היא חיונית לפיתוח תפקודי ניהול עצמי תקינים.
התוכנית המוצעת כוללת
- הרצאה וסדנת מבוא למורים בנושא תפקודים ניהוליים והשפעתם על התחום הלימודי והחברתי , הדרכה המשלבת משחקים והקניית מושגים המגבירים את המודעות לתפקודים ניהוליים ברמה הכיתתית והאישית.
- סדנת מבוא בגישת "מוח איתן" – איך לאמן ולפתח את התפקודים הניהוליים ע"י משימות שונות ומגוונות, הדרכה בטכניקות אימון ושימוש בספרי אימון של ליסה: "מאמן המחשבות" , "מאמן התפקודים" ו"יומן ההעצמה שלי", חוברות אימון אינטראקטיבית אשר מקנה אסטרטגיות ללמידת כישורי ניהול עצמי.
מנחות התוכנית
ליסה גרוסמן, .M.A., M.Ed
פסיכולוגית חינוכית מומחית, מאמנת אישית ומדריכת מאמנים, חלוצת מודל "מוח איתן" אימון תפקודים ניהוליים. ליסה מכשירה מאמנים להפרעת קשב ביחידה לפיתוח מקצועי של אוניברסיטת בר אילן, ומנהלת את המרכז לאימון התנהגותי בקליניקה פרטית. ליסה מומחית באבחון וטיפול בליקויי למידה , הפרעות קשב והתנהגות עם ותק של 40 שנה. מחברת ספרי אימון פורצי הדרך – "מאמן המחשבות", "מאמן התפקודים" ו"יומן ההעצמה שלי" , אשר מקנים לילדים ארגז כלים מעשיים לפיתוח כישורי חיים החיוניים לפיתוח דפוס חשיבה חיובית ומצמיח.
שרית פילצקי . B.A
תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות משווה, מורה ומחנכת בבי"ס תיכון במשך 15 שנה במהלכן עבודה רבה עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. מדריכה ומלווה משפחות לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ובני נוער ומבוגרים בעלי הפרעות קשב אשר זקוקים לאימון ברכישת וחיזוק התפקודים הניהוליים. בוגרת התוכנית המקיפה של אוניברסיטת בר אילן להכשרת מאמני ADHD אישיים ומשפחתיים.